måndag, augusti 31, 2009

Och plötsligt blev det en rolig måndag!

Dagens promenad: Kvarnen-holmen. Och det var lite lite kallt.
Dagens väder: Höst. Nu känns det inte ens märkligt påklätt med strumpbyxor längre.
Dagens jobb: Fattar inte vad jag gör alla dom där timmarna, to do-listan blir längre och längre ... Eller kanske snarare: det är möte på möte, och tiden vid skrivbordet är inte många minuter på en dag.
Dagens outfit: Cos-klänningen. Som jag först spillde mat på, sen sprutade ner med Bliss Facial Cleanser när jag skulle tvätta ansiktet utan att tända lampan. Dumt.
Dagens lunch: Y och jag fick äta thaibuffé med JoL. Hör inte till vanligheterna att man får äta lunch sådär på en veckodag med henne. Men i dag! Trevligt!
Dagens brev: Sen skrev vi ett brev till Max. Vi tycker att dom ska köpa in massa ex av hennes senaste bok, Tänk om det där är jag.
Dagens oväntade besök: O aka fotografen som kom och drack en supersnabb kopp kaffe.
Dagens kvällsaktivitet: Bokjuntan var samlad, för första gången på väldigt länge var alla tjejerna på samma plats, samtidigt. Och lilla H dessutom. Som vanligt: En hade inte läst alls, nån hade läst lite i början och lite i slutet, S och jag hade läst hela men mindes inte alls hur den slutade ... Vi är rätt odisciplinerade skulle man kunna säga. Till nästa gång: En halv gul sol, som är så tjock att jag lär vara klar om nåt år eller så.
Dagens låt: Får inte den här ur hjärnan. Särskilt inte den ledsna trumpeten, nånstans runt 2:50 får jag ont i magen.
Dagens nyhet: Nu närmar sig influensan.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Ha ha, precis som min bokklubb. Ostrukturerad och opretentiös- och trevlig. En halv gul är mycket bra, tycker jag för övrigt.

Cecilia sa...

Verkar vara rätt vanligt med den typen av bokklubbar. Jag hade en föreställning att det var helt seriösa träffar, men nej. Ska försöka ta mig igenom En halv gul, har bara så himla mycket annan måsteläsning hela tiden.