onsdag, augusti 26, 2009

Sommaren 2009 - en sammanfattning

Gjorde du något i sommar som du aldrig gjort förr? Tror inte det. Var lite coolare än jag brukar.
Dog någon som stod dig nära? Nej. Fast ett kort tag var det nära ögat.
Vilka länder besökte du? Danmark.
Vilket datum från sommaren 2009? 0808
Största misstaget? Var väl att jag nästan missade det där bröllopet. (Nej, inte mitt eget.)
Har du varit sjuk eller skadat dig? Nope, fit as a fiddle. Bortsett från att jag fick nåt slag av trimmertråden på foten, men det hör liksom till. (Skyll dig själv om du inte har gummistövlar, va.)
Bästa köpet? Jordgubbar för elva kronor litern. På torget i Norrtälje.
Vad spenderade du mest pengar på? Kött. Och vin.
Gjorde någonting dig riktigt glad? Blir automatiskt på bra humör när jag får sova mycket.
Vilka låtar kommer alltid påminna dig om sommaren 2009? Chris Browns Forever och Maxwells Love You.
Var du gladare eller ledsnare i sommar jämfört med tidigare somrar? Som vanligt, typ.
Vad önskar du att du gjort mer? Badat.
Vad önskar du att du gjort mindre? Gnällt på att det var så himla kallt i vattnet. Borde nog ätit lite mindre också ...
Var tillbringade du din midsommarafton? I Norrviken.
Blev du kär i sommar? Ja, lite. I en femåring.
Favoritprogram? Får väl bli Sommar. Och Lipstick Jungle.
Bästa boken du läste i sommar? Gillade Sara Kadefors Borta bäst väldigt mycket.
Största musikaliska upptäckten? Spotify premium. I'm so relieved!
Något du önskade och fick? En bra semester. Och en vit vägg.
Något du önskade dig men inte fick? Varmare Lidöfjärd.
Vad gjorde du första dagen på sommarlovet? Låg på bryggan hela dagen. Och blev röd som en kräfta.
Finns det något som skulle gjort din sommar bättre? Förlåt att jag tjatar, men varmare i vattnet.
Vad fick dig att må bra? All ledig tid. Och allt trevligt jag gjorde.
Vem saknade du? S & M på landet.
Sommarens sötaste? Dom små helsingborgsbarnen.
Sommarens hetaste? Mina axlar på kvällen den 29 juni.
Sommarens största kärlek? Halloumi.
Sommarens besvikelse? Har vi inte varit igenom detta nu? Badet for god's sake!
Sommarens bästa? Nours Sommarprogram.
Sommarens snällaste? Tror priset går till min fina omtänksamma - nygifta - lillebror.

Inga kommentarer: