söndag, augusti 30, 2009

Dagen började på 2000-talet och slutar på 1970-talet

Dagens aktivitet: Läsa klart ett manus, läsa lite till. Göra semifreddo + paj till bokjuntan. Införskaffa det sista vita. (Ja, till det där bröllopet, som äntligen närmar sig.) Några blogginlägg. Borde också börja med talet. Borde verkligen.
Dagens promenad: Längs kanalen till Skanstull, lunch på Victoriafiket, sen hem. Och såklart, broöppning på vägen hem.
Dagens väder: Sol, men känns lite som höst. Sådär att man nog snart måste ha nåt i halsen, en sjal eller så.
Dagens tidning: DN + SvD. Så mycket att läsa att man nästan bara blir stressad.
Dagens jag vägrar: Surdegstrenden. Fan, vad jag är trött på den. Visst, surdegsbröd är jättegott, men odla bakterier i kylen - nej tack.
Dagens jag vågar knappt kolla: Nästa veckas to do. Men hittade en ledig eftermiddag, då ska jag läsa, läsa, läsa.
Dagens låt: Igen: Chris Brown, Forever. Och bara för att det är höst: TAW, Blues från Sverige.
Dagens 70-tal: Sitter och kollar igenom gamla bilder av en särskild anledning. Och konstaterar att jag hade ungefär samma outfit som sexåring som nu: Jeanskjol och trätofflor. Ungefär såhär kunde det se ut. (Han på bilen är numera 192 centimeter lång. Och jag har slutat gå runt i fotbollskläder.) Nåt år senare var det blonda håret gone.


2 kommentarer:

Nina Day sa...

ah, äntligen ngn som vågar stå upp och emot! jag säger också nej tack till all slags surdeg. tar lång tid = trist. det går att göra jättegoda grejor utan också, sådeså!!

Cecilia sa...

Men precis. Måttet var liksom rågat igår när det i DN stod att man kunde göra kanelbullar med surdeg. Va? Som om inte helt vanliga kanelbullar är hur goda som helst, som dom är!