torsdag, augusti 13, 2009

Fina torsdagen (ja, bortsett från regnet då alltså)

Dagens väder: Perfekt promenadväder i morse. Invigning av nya Pour-kappan. Sen blev det väldigt varmt. Och så kom regnet och åskan.
Dagens promenad: Kvarnen-holmen. Holmen-Imperiet. Götgatan via Nytorget till Folkunga. Då öste regnet ner och jag fick ta bussen sista biten.
Dagens jobb: Möte med formgivare, blomsterfix till 50-åring, mötesbokning, överlämning av finfina boken till nöjda författaren, mail hit och dit. Sen väldigt trevlig författarlunch och manusläsning på Gilda på Nytorget. (Så nöjd med det stället. Skitgod lemonad och funkar väldigt bra att läsa där.)
Dagens addiction: Youtube. Håkan, John ME, Ingenting, Adiam Dymott, Deportees.
Dagens roliga: Snabbsamtal med en ny bekantskap.
Dagens ambition (eller snarare uppmaning från femman): Jobba bort den jobbiga tonen. Typ jobba bort det som är jag. Hm.
Dagens jag mötte Lassie: På Ica Matmäster träffade jag på en gammal kille. Eller kille och kille ... det var nån slags relation för längesen. Det var en evighet sen vi sprang på varandra och jag blev helt ställd. Klämde bara fram ett hej. Men vad fan, skärpning, jag kunde väl ha betett mig som en helt vanlig människa? Han är ju dessutom trevlig.
Dagens matlagning: Västerbottenpaj. Som ska ätas på kräftskivan på lördag. Doftar oerhört gott.
Dagens citat: Jag är väldigt fyrkantig och saknar fantasi.

Inga kommentarer: