tisdag, augusti 18, 2009

Jo, men man kan ju alltid låtsas

Dagens promenad: Kvarnen-holmen-Slussen-holmen-Folkungagatan. Där satte ösregnet stopp.
Dagens modiga: Gick hemifrån i ottan. Barbent. Men det funkade.
Dagens jobb: Manusläsning, möte, bokpratsprepp (neverending story, blir aldrig klart), författarlunch, plåtning, möte.
Dagens pepp: Möte om rolig sak som blir officiell om några veckor. Kommer att bli toppen.
Dagens trevligaste: Lunchen med sympatiska, trevliga författaren. Vi har en bok ihop, hon och jag.
Dagens förvirring: Det är sol, det tokregnar, det är varmt, det är kallt. På samma dag. Man fattar ju inte vad man ska ha på sig. Och på torsdag ska det bli 28 grader i Skåne. Då ska jag sitta på ett tåg till Lund. Hoppas jag klurat ut vad som ska packas i väskan till dess.
Dagens moahaha: De två snälla kollegorna som sa att jag såg ut som en filmstjärna. Det gjorde jag inte, men jag blev glad ändå.


Inga kommentarer: