torsdag, augusti 27, 2009

Looking for the future ... eller?

Dagens promenad: Holmen till Karlavägen. Tog bussen till jobbet. Fattar inte varför. Blir ju bara på dåligt humör.
Dagens jobb: Inte ett enda möte. Så skönt. Bara bocka av på listan, skriva dit nytt att göra, fixa och trixa med budgeten. Och så en 25 år på jobbet-firning.
Dagens finaste: C som ringde för att påminna mig om hur stolt jag ska vara för att det blev som jag bestämde redan på gymnasiet: Flytta till Stockholm och jobba på förlag. Jodå, om jag bara vill så kan jag. Fast C ska också vara stolt, snart i Japan med fina mönster. Jag blev väldigt glad. Och lite rörd.
Dagens nja: Perspektiv på bokbranschens framtid efter jobbet. Var väl sådär. Hade väntat mig mer framtid, mer insikt, ett större perspektiv helt enkelt.
Kvällens diagnos: Lite väl trött. Lite ont i ögonen efter hela veckans excellande. Skönt att det snart är helg. Sovmorgon, tack.

Inga kommentarer: