fredag, augusti 07, 2009

Fåglar, sex, F&F, bad och lite Micke Persbrandt



Väder: 26 grader varmt och strålande sol.
Promenad: I går: kvarnen-holmen, holmen-Hälsingegatan via city. I dag: kvarnen-Skanstull-Nytorget-kvarnen.
Lunch: I går pizza (mycket god, men herregud!), i dag laxsallad på Gilda, Nytorget.
Trevlighet: I går kväll var det dags för den numera traditionsenliga Harry Pottermiddagen med Gedinarna. Denna gång utökad med storasyster A och lilla I, som för övrigt var helt bedårande. Hon spanade från balkongen med sin kikare och kamera, och såg allt möjligt. Luftballonger, fåglar, flickor ... Fantastisk mat och massa prat. Om parfym, Tjernobyl, N.Y., Micke Persbrandt, amerikansk sexpanik, oralsex (amerikanskt), släktforskning, 70-talsförrätter, Filip & Fredrik, råttor, gummistövlar.
Bad: Fick halvledigt i dag. Packade ner ett par manus i badkassen och tog bussen till Hellasgården (tog bara åtta minuter, så bra). 22 grader i vattnet och hur skönt som helst! Perfekta kontoret!
Huvudbry: Vad fasen ska jag ha på mig på bröllopet i morgon? Inte enkelt, men nu har jag bestämt mig. Mina UK-dressen och sjucentimetrarna. Magdalena Ribbing skulle säkert få dåndimpen om hon såg min klänning - man får säkert inte visa knäna i rådhuset.

Inga kommentarer: