lördag, augusti 15, 2009

En skitlång lista. Igen. (Nä, jag har ingen fantasi)

Knarkar du? Nix.
Gillar du hästar? Inte precis. Allergisk.
Är du vegetarian? Nej.
Om nej, varför inte? Har aldrig riktigt haft anledning.
Hur många har du dejtat? Inte jättemånga.
Har du något jobb? Ja.
Trivs du med det? Nästan jämt.
När gjorde du senast något riktigt dumt? Säkert inte så länge sen.
Favoritfik? Just nu Gildas på Nytorget.
Vilken var din första festival? Jag gör inte festival.
Vad tycker du om sex före äktenskapet? Nödvändigt.
Projekt just nu? Att få ihop alltet. Och att få ihop talet till lillbrorsans bröllop.
Barndomsidoler? Noice.
Vad tycker du är äckligt? Snubbiga toaletter. För långa, gula tånaglar.
Vem ringde du senast? Minns inte.
Senaste saken du köpte? En prickig klänning på Monki.
Vad har du på dig just nu? Grönrutig Bondelidklänning. Aka cowboyslut-klänningen (döpt av kollegan).
När var du senast riktigt full? Blir inte riktigt full. Stoppar vid lagom.
När och var grät du senast? Början av semestern. På landet. Jag var skitförbannad.
Något beroende? Te och fina klänningar.

Någon
favoritlåt just nu? Maxwells Love You och Chris Browns Forever.
vän som spelar i ett band? Jo, nån.
som förstår dig? Finns några.
som krossat ditt hjärta? Finns några.

Vem
hånar du? De som förtjänar det. Men helst inte.
stör du dig på? En och annan. Ibland.

Vilken
tidning läser du? DN, SvD, Filter, Elle, Residence, Sonic, SvB, Bookseller, Publishers Weekly.
buss åker du oftast? 53:an
frisyr har du? Ganska kort med synthlugg (enligt en av mina författare).

Vad
gör du nu? Läser en barnbok och packar övernattningsväskan.
gör dig till en bra människa? Jag är snäll, pålitlig, generös och rolig ibland.
gör dig till en dålig människa? Jag är alldeles för otålig. Kan lacka ur lite för snabbt.
har du för smink i dag? Mascara, lite rouge, Eight hour på de mycket torra läpparna.
äger du för skor? Massor.

När spydde du senast? Julafton. Vks.
Tycker du om indiekids? Oja.
Röker du? Ibland.
Vill helst ha nu? Mer sol och värme.
Är du flörtig? Ibland.

Dagens
film? Hajen på tuben. (Inte Hajen som i filmen, utan som i tjejen.)
låt? Scapegoat. Med Hajen.
band? Wilco.
bok? Barnbok med titel jag inte tänker avslöja. Kanske finns nån konkurrent som läser ... Och förhoppningsvis hinner jag några sidor i De oförglömliga också.

Hämtad från Bondhustrun.

Inga kommentarer: