onsdag, augusti 05, 2009

Squaredance, anyone?

Dagens väder: Sol och varmt. Det är så galet skönt att kunna gå hemifrån tidigt på morgonen utan vare sig jacka eller strumpor. Bara en klänning. I really like!
Dagens promenad: Kvarnen-holmen. Holmen-Aka City-holmen. Holmen-kvarnen via Nytorget.
Dagens blåst: Lånade Y:s fläkt, och jäklars vad den blåste. Hade jag haft långt hår skulle jag varit Carola hela dagen.
Dagens outfit: Squaredanceklänningen. Fick många fina komplimanger. Bäst var E som också föreslog nåt annat än en squaredansare.
Dagens lunch: En absolut icke-prisvärd laxsallad på Aka City. Var tvungen att få en fantastisk stracciatella på Montis i Gallerian till efterrätt. (Har man inte ätit deras glass har man missat nåt verkligt gott!)
Dagens hånskratt: När jag mötte kollegan utanför Riksarkivet. Han bar på två väldigt stora kartonger (sådär en gånger en halv meter) och en lite mindre. Han hade släpat på dem från Gallerian. But why? sa jag. Vet inte, sa han. Varför tog jag inte bilen?
Dagens sköna: Lässtunden på Nytorget. Perfekt skugga. Perfekt kaffe. Sen var det skönt att äta greksallad på kajen också. Även om det blev kort.
Dagens läsning: Ett uppslukande manus. Och så måste jag nog glutta lite i nya Emily Giffin.

Inga kommentarer: