måndag, augusti 10, 2009

En lista till, då


När gick du upp idag? 06:30.
Diamanter eller pärlor? Nja, nåt av varje kanske.
Senaste filmen du såg på bio? Whatever Works.
Favorit-tv-program? Sex and the City.
Vad åt du till frukost? Nektarin och kiwi med naturell youhurt och branflakes.
Vad är ditt andranamn? Elisabeth.
Din favoritmat? Just nu: grillat lamm.
Vilken mat gillar du inte? Fransk korv bestående av diverse inälvor.
Favoritchips? Salt och vinäger.
Vilken är din favoritskiva för tillfället? Maxwells nya.
Favoritmacka? Ägg med tomat och svartpeppar.
Vilka mänskliga karaktärsdrag kan du bara inte med? Folk som är dumsnåla, saknar humor och är kalla har inget att hämta här.
Vilka är dina favoritkläder? Ett par av mina klänningar.
Om du fick åka vart du ville på semester? Japan vore cool.
Favoritklädmärke? Nanso Lempivaate, Nümph, APC.
Var vill du dra dig tillbaka? Kanske i en lägenhet i Park Slope.
Favorittid på dagen? Morgonen.
Var är du född? Helsingborgs KK.
Vilken är din favoritsport att se på? Fotboll eller gymnastik.
Coca Cola eller Pepsi? Inget.
Fotboll eller ishockey? Fotboll.
Är du en morgonmänniska eller nattuggla? Mest morgon.
Några spännande nyheter att berätta för oss? Ska på kräftskiva på lördag. Och på Parkteatern på fredag. Nä, inte särskilt spännande.
Vad ville du bli när du var liten? Nåt med en kassaapparat.
Bästa barndomsminnet? När pappa och jag var på biltävlingar på Knutstorp. Eller kanske när lillbrorsan äntligen kom. Han var snäll redan då.
Varit i Afrika? Nope.
Någonsin rullat in någon i toapapper? Eh, nej.
Varit med om en bilolycka? Nej.
Favoritdag i veckan? Onsdag. Eller som Gert Fylking kallar den: lilla patteklappardan. (Sorry, var bara tvungen.)
Favoritrestaurang? Lunch: Roppongi Seikoen. Middag: Gondolens kök, Le Rouge.
Favoritblommor? Ranunkler.
Favoritsnabbmatsrestaurang? Donken.
Äger du en cykel? En fin hemma, en ful på landet. Men jäklars vad den rullar fint.
Läggdags? 22:30, sen en halvtimmes läsning. I bästa fall.
Senaste personen du delade en middag med? JoL.
Vad lyssnar du till just nu? Lipstick Jungle. Som jag också kollar på.
Favoritfärg? Svart.
Hur många tatueringar har du? Noll. Men tanken slår mig lite lite varje gång jag passerar tatueraren på Folkungagatan och jag hör nålen genom den öppna dörren. Det vill säga ungefär fem gånger i veckan.

2 kommentarer:

Nina Day sa...

Vad tyckte du om Whatever Works? Jag gillade!

Cecilia sa...

Jag gillade. Men störde mig lite lagom på Boris. Fast blir alltid lycklig av Woody-filmer.