tisdag, september 01, 2009

En helt ovanlig dag

Först såklart en promenad till holmen. Jobba, jobba, jobba. Sen till massagestolen och frisörsaxen på Ändra. Därefter promenad söderut.

Vid Slussen passerade jag en Ben & Jerrysbil. För en kort sekund hade jag lust att smyga in och ta en New York Super Fudge Chunk. Men jag lät bli.

En sen lunchsallad (tonfisk) 0ch goda lemonaden på Gildas uteservering. Med tjocka manuset! Som jag fortsatte läsa hela eftermiddagen. Inte klar än, men snart.

Jag pausade lite också. Då dammsög jag upp tusentals spindlar som hängde härs och tvärs utanför vardagsrumsfönstren. Små små bebisspindlar hade krupit in mellan fönstren, och var på väg in i lägenheten. Isch. Under hela eftermiddagen lyssnade jag också på Fibes Oh Fibes nya album, som skivbolaget lagt ut för smyglyssning. Mycket bra. Särskilt duetten med Kim Wilde.

Och en konstig sak: Den där låten jag skrev om i går, den med den ledsna trumpeten - jag har innan förra veckan hört den kanske två gånger. Men vilken låt går igång i samma sekund som jag sätter mig i frisörstolen? Jo, den. Lite märkligt, faktiskt. De brukar dessutom ha helt annan sorts musik i högtalarna.

2 kommentarer:

Tove sa...

Bebisspindlarna, kryper de omkring i dammsugarpåsen nu?

Cecilia sa...

Skulle tro det, fast den är långt borta i en soptunna nu. Verkar ju inte alls bra att jag framstår som en djurplågare, men så är det.