måndag, september 14, 2009

Dum, dummare, Anka

Dagens promenad: Kvarnen till holmen, holmen till Ringen, Ringen till Folkunga. Sen blev det buss med tunga kassen.
Dagens jobb: Möte, möte, möte, möte. Tjugo minuter mellan 14.40 och 15.00 till annat.
Dagens ovana: Kände mig som på helt fel ställe hela dagen.
Dagens ofräscha: Mina myggbett som fortsätter att klia. Kliade nästan sönder strumpbyxorna. Börjar tro det är lepra eller nåt. Känns som de blir fler, och det verkar ju mysko.
Dagens outfit: Beyond Retroklänningen som jag äntligen har klippt av. Och så Sauconysarna - utmärkta att gå i. Man flyger fram. Sen högklacksträning på kontoret.
Dagens märkliga: Ett mejl. Som jag var säker på var ett skämt. Det var det inte.
Dagens överlämning: Bok till JoL, korsningen Ringvägen/Götgatan. Hon hade bokat möte med en annan boklämnare där, så jag passade på.
Dagens författare: Förutom ovan nämnda, Cilla Naumann som kom cyklande på Åsögatan. Hon är väldigt stilig.
Dagens osannolika: Svenska Hollywoodfruar. Allvarligt talat, vad är det för kvinnor? Anna Anka från Bjuv är ju helt bortom räddning. Och jag har frågat det förut, men varför är puckona alltid från Skåne?

1 kommentar:

JoL sa...

Hon Anka hade tex en annorlunda användning av "mesiga", om hennes mans fan. Tror hon menade töntiga. Och så svor hon ju hela tiden.