söndag, september 06, 2009

Söndag!

För bara en vecka sen låg Boule & Berså här. Nu bara en grusplan. Bu!

I dag:
* Packa massa saker i många väskor.
* Promenad till Aka City och NK. Köpte en irländsk (!) chicklit och The Great Gatsby på dvd, åt en macka, blev lite ledsen över att pappersavdelningen blir större och större, och barn- och ungdomsböckerna får det trängre och trängre. Jag hajar inte tänket riktigt, man går väl till bokhandeln för att köpa böcker eller? Var oerhört vänlig mot en rätt jobbig kille (som dessutom tyckte att han var snygg) på NK:s matavdelning (nej, jag handlar inte mat på NK för att det är fint, det är ju en helt vanlig Ica, people). Med tanke på att jag varit lite ilsken hela dagen var det ganska förvånande. Såg Glamour-Jenny & Filip. Han gillade de tre operatjejerna som sjöng i ljushallen, det gjorde inte hon.
* Incheckad på morgondagens flight.
* Packat om. Jesus, med saker för fem ynka dagar.
* Pluras spanska kyckling. Från kommande kokbok. Oerhört god. Med sherry, morötter och persilja.
* Top Model 12.

2 kommentarer:

Johanna L sa...

Vilken kändisspaning! Dom hade jag gärna velat se, bara för att. Och jag var ju i närheten av NK idag men ides inte gå dit. Tänk om.

Cecilia sa...

Visste nog att du ville! Hon såg rätt låg ut, han mer entusiastisk. Hon kollade in mig lite strängt. Tyckte säkert jag såg ut som nån som nästan kunde vara hennes mamma ...