onsdag, oktober 01, 2008

Tisdag? Onsdag? Torsdag?

Det har hela dan i dag känts som tisdag. Vilket är rätt konstigt, med tanke på att helgen gick upp i mässrök, och då borde det väl mer kännas som ... ja, jag vet inte. Men det är SKÖNT att det är onsdag. Det betyder ju snart helg. En helg som ska bli finfin. Börjar på lördag med frukost på Bakverket. Bättre kan inte en frukost bli.

Fick nästan en chock när jag insåg att nya säsongen av Greys börjar i kväll! Om mindre än en timme! Jag hade helt glömt bort att det är säsongsstarter till höger och vänster så här års. Gissa om jag ska sitta bänkad om fyrtio minuter! Håller en tumme bara för att programmet spårat rätt igen, sista avsnitten i våras var ju inte alls bra. Och det här med att dr McDreamy dejtar en sköterska är ju en så dum idé att man inte ens vill tänka på det.

Tills dess lyssnar jag - igen - på More Modern Short Stories from Hello Saferide. Just i dag är det en mening som går runt i skallen på mig, vet nog varför.

Then he said something else I didn't understand. Because he came from the south of Sweden, he spoke just like a Dane.

UPDATE: Nej, inte har Greys spårat rätt, kändes bara konstigt och krystat. Och att inte McDreamy fattar sitt eget bästa gör mig bara förbannad. Bli ihop med Meredith igen eller gå och dö! Hur trög får man vara?

Inga kommentarer: