lördag, oktober 25, 2008

... eller inte

Sitter just och undrar om det är okej att jag kollar på supersmöriga, jätteromantiska Return To Me (som jag ju redan sett minst en gång) på nån filmkanal som vi har lite tillfälligt, eller om jag istället ska fortsätta lyssna på Bruce S. och läsa manus. Hm. Kanske kan göra en kombo - ha filmen på lite i bakgrunden och läsa samtidigt ... Fast stänga av Bruce.

I kväll är det i alla fall inget tvivel om vad jag ska göra: då ska jag på middag i Bagarmossen. Vi har två författare som bor där och i kväll tar vi drinken hos den ena och äter middagen hos den andra. Smart. Ska bli mycket trevligt.

Dagens låt: Bruce Springsteen. Loose Ends.

UPDATE: Jo, jag fick titta lite på Return To Me. Den var exakt sådär smörig som jag minns den. Och fin. Därpå tittade jag klart på SATC som jag inte orkade kolla klart i går. Den var så bra som jag mindes den sen i somras. SJP var lika snygg som då, mr Big lika stilig, walk in-closeten lika fantastisk. Och jag fick lika mycket New York-längt som då, den första juli då jag var hemma från landet. Känns som det har hänt väldigt mycket sen dess.

Inga kommentarer: