lördag, oktober 18, 2008

Hemma igen


Årets Frankfurtmässa är nu avklarad. Känns som det var den bästa mässan hittills, med massa möten med trevligt förlagsfolk och roliga kvällar med kollegor och andra. Dock lär min hjärna ha krympt en del dessa dagar ...

Några intryck:
Hotellet: Hur tänkte dom med det skumma kuddupplägget? En pytteliten och en skitstor. Jag fattar fortfarande inte hur dom skulle användas. Jag låg längst ner på kanten av den stora.
Mässan: Varför var det så himla iskallt i hall 8? Varför är toapappret alltid slut? Varför sitter städerskorna och röker på "vår" toa i hall 6?
Frankfurter Hof: Varför fick vi bordet allra längst in två kvällar i rad? Varför stod jag ute på terrassen jättelänge i torsdags kväll och frös istället för att gå in? Hur kunde ex-kollegan tro att vi var i Hamburg? Det var inte bara en felsägning, han upprepade det ett par gånger på FH i onsdags.
O'Reillys: Varför är det bara deras rökrum som är öppet sent på natten?
Torsdag kväll/natt: Varför gick jag och la mig så himla sent?

Well, nu är det jättelångt kvar till nästa mässa. Känns skönt.

I dag skiner solen och snart blir det en promenad till söder. Senare firas födelsedagen på Gondolen. Borde verkligen detoxa, men börjar med det i morgon. Eller på tisdag. (På måndag är det finlunch innan Augustnomineringarna presenteras, då får man vin.)

Dagens låt: Eldkvarn. Alla frågar efter Alice.

Inga kommentarer: