torsdag, oktober 02, 2008

Denna dagen ett liv

Ännu en dag full av intressanta händelser. Möte med en formgivare (som efter bara fem veckor i Sthlm fått förstahandskontrakt på en lägenhet). Mejlande med kollegan. Ännu ett varumärkesmöte. Ett bra, till skillnad från det förra. Lunch med sambon (på Kladdkakan förstås). Jag var tvungen att följa med honom till Framåt, därav lunchträff. Eftersom jag är stammis där, tänkte han att de stränga skomakarna skulle vara snällare. Det var de. Sen en snabbakutbudgivning på två mycket intressanta böcker (kan tyvärr inte säga mer, allting är just nu höljt i dimma). Möte med bokklubben. Mera mejlande med kollegan. Fika med kanelbullar som fina Karin P. bjussade på. Mer mejlande med agenten. Fixande med ett manus. Lät bli att svara i telefon medan den envist ringde. Var tvungen att bli klar med manuset. Det blev jag. Lite mer mejlande, denna gång med Meg Cabots engelska agent, som var mycket nöjd med vår insats i Göteborg i helgen. Arbetsdagen slut. Upphämtning av god mat på Amida. Nu soffan, nya serien S.O.S. Gute. Jag kommer bli fast, jag vet det.

Dagens låt: Christian Kjellvander & Anna Järvinen. Not Forever. (Ja, den gamla Popsiclehiten.)

UPDATE: Jo, S.O.S. Gute var bra, kanske inte i klass med Livräddarna, men det kanske tar sig.

Inga kommentarer: