måndag, oktober 13, 2008

Måndag vecka 42


En ganska mulen morgon. Katarinavägen 07:44. Men sen blev det bättre. Jeez, vad jag har fått gjort saker i dag. Vore bra, men utmattande, om varje vecka bara bestod av en endaste dag på kontoret. Har fört in massa korrändringar, varit och hämtat ett paket på posten, köpt sulor på Framåt, ätit lunch och haft möte samtidigt, pratat med originalare, pratat med kokboksförfattare, bokat biljetter till Plura & Carla-konsert, mailat härs och tvärs, fått ett roligt besked som jag efter mycket om och men förmedlat vidare till en mycket glad mottagare, kollat ett provtryck. På vägen hem lyckades jag dessutom gå inom frisören och boka en klipptid. Hemma har jag tvättat lite, packat min Frankfurtväska, pratat med sambon som är på Djurö, mailat lite till, blivit bjuden på allhelgonaparty. Nu äter jag fruktsallad samtidigt som jag putsar skor, kollar på tv (Sjukhuset of course, just nu är Janne på utryckning) och undrar hur vädret egentligen är i Deutschland. Nä, såhär brukar det inte vara.

Nästa inlägg blir utan Katarinavägsbild. Däremot kanske det blir en bild på en Frankfurtkorv.

Dagens låt: Tingsek. World Of Its Own.

1 kommentar:

Anonym sa...

När du skriver sulor, är det en innersula då? När jag var ung använde jag hålfotsinlägg. En användning som jag saknar idag. Finns det innersulor i nämnda butik av den typen (inte specialframställa förstås) som stödjer hålfoten?