lördag, oktober 18, 2008

Är detta jag?

Jag gör som Johanna och redovisar mitt liv, enligt Ica.
Dom varor jag får rabatt på eftersom jag tydligen är storkonsument av just dom är:

physalis: jag är ju en fruktsalladssucker, och physalis är gott och lite surt.
matyoghurt: ja, jo, kanske det.
ww-lådor: jobblunch.
frysta kryddor: bra att ha i frysen.
oliver: köper jag verkligen det så ofta?
earl grey-te: storkonsument
matvete: gott. när jag har det i matlådan på jobbet brukar folk se rätt skeptiska ut. vad är det, liksom.
falukorv från Lithells: jag köper bara deras mindre feta korv. den är god. ingen annan falukorv kommer över tröskeln.
mozzarella: njä, inte så ofta numera tycker jag. fast oumbärligt när man gör egen pizza.
bliwtvål: har man två toaletter måste man köpa dubbelt av tvålen.

Hela upplägget från Ica känns lite märkligt. Jag skulle inte alls ha kommit fram till ovanstående lista om jag fått frågan vad jag handlar oftast. Då skulle listan bestå av: tomater, röda äpplen, kiwi, mjölk, branflakes och naturell yoghurt. Men jag vet ju inte hur Ica tänker. Antagligen såhär: Vi kan ju inte ge 20% rabatt på mjölk - hur skulle det se ut? Känns väl också som att man inte riktigt vill bli kartlagd såhär.

UPDATE: Kollade sambons "Mina varor". Han fick fettet, kan man säga: bregott, majonnäs, och bär- och fruktpaj (när köper han paj egentligen, inte när han är hemma i alla fall). Dessutom Bliw (oerhört märkligt), sugar snaps, makrill (storkonsument, fast han kallar det tonfisk), leverpastej och yoghurt.

Inga kommentarer: