söndag, oktober 05, 2008

So far, so regnigt

En helt trevlig söndag. Först brödbak och lite pyssel. Sen dundrade familjen Hansson in, dränkta som katter, fastän dom bara cyklat/gått från Folkungagatan. Bullar och söndagsgodis. Och luffarschack med tjejerna. Jag förlorade varenda match. Sen promenad i ösregnet till Folkungagatan. När vi var mitt på Danviksbron fälldes bommarna, min värsta mardröm, men som tur var hann vi över ... Lämnade tillbaka film och handlade. Blev fullkomligt iskall på vägen, även om jag fick ta bussen tillbaka. Nu är jag nyduschad och varm igen. Och provsmakar nybakade brödet, som blev väldigt gott! Nöjd.

Nu läsning av ett mycket lovande manus. Ska träffa författaren på onsdag och har lovat konstruktiva kommentarer. Boken kommer ut nästa höst.

Dagens låt: Fleet Foxes. Sun It Rises. (O:s kommentar: Vad lyssnar du på för gubbmusik?)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sun It Rises listas på DN idag (081008) som en av tre låtar om solen.

Cecilia sa...

Jag förstår DN helt och hållet. Den är fin. Och inte alls så gubbig som vissa tycker.