fredag, oktober 24, 2008

Fredag del 2

Dagen har gått i nån slags norrländsk anda. På lunchen hade vi besök av en nybakad författare, från Umeå. Mycket roligt att se människan bakom manuset! Boken kommer att ges ut i januari 2010. (Jajamensan, framförhållning är nåt vi kan på förlagen!) Sen kom en annan norrlänning (ja, hon kallar sig det, då är det okej att jag också gör det, hon är skitsnygg och från Östersund) på besök. Och så har vi ju Ylva förstås, från Robertsfors, henne träffar jag ju mest hela tiden. Apropå norrlänning nummer två - varje gång jag frågar om hon vill ha mjölk i kaffet svarar hon: "Nej, jag är ju från Norrland." Coolt. Skulle inte funka att säga om man till exempel var från Skåne ...

Nu lite omplantering av blommor, kvällsmat, en ostbit, och så läsning av nya Vi läser. Kan bli bra. Är bara lite rädd för reportaget om hur Harry Potter räddade en kvinna som blev psykiskt sjuk. Men finaste Bodil är ju på omslaget och då känns det bra. Och så ska jag ju kolla in min nya dvd, SATC the Movie. Igen.

Dagens låt: Paul Weller. Wild Wood. Perfekt en mörk höstkväll.

Inga kommentarer: