lördag, oktober 04, 2008

Lördag 4 oktober

hände följande: effektiv morgon, prat med föräldrarna i Hbg. Rask promenad till Bakverket, Bondegatan. Inga lediga bord. K. och jag fick vänta ett tag. Pratade med en kollega från jobbet i kön. Godaste frukosten när äntligen ett bord uppenbarade sig. Apoteket. 76:an till Frihamnen, K. skulle köpa gummistövlar till sin kille på Granngården. En försenad födelsedagspresent. Sen 1:an till Stureplan. Promenad till PUB. Skoprovning. Provade världens snyggaste platåpumps i mocka. Hade jag varit på det humöret skulle dom lätt ha hamnat hemma hos mig. K. provade supersnygga stövlar. Jag köpte en secondhandscarf. På etiketten stod: Rysk ullscarf. Känns bra. Sen åkte vi hem.

Resten av dagen har det satts en bröddeg, tittats på en allsvensk match, lästs manus, pratats med en musiksnubbe i Aspnäs och tittats på Things We Lost In the Fire. Som vanligt med Susanne Biers filmer, mycket känslor. Men bra.

Nu lyssnar jag på en jättegammal Mauro Scocco-skiva och undrar var fyrverkerierna som hörs, men inte syns, kommer ifrån.

Dagens låt: Mauro Scocco. Nånting måste gå sönder. (En Eldkvarnlåt alltså.)

Inga kommentarer: