fredag, oktober 10, 2008

Fredag kväll

Nyss ramlade jag ner från en stege i förrådet, sen fick jag en madrass över mig. Innan dess köpte jag en styck kycklingklubba, tomater, frukt, schalottenlök, mjölk, hasselnötter - och en ostkaka! Den där ostkakan begriper jag ingenting av. Jag kanske har köpt ostkaka en enda gång förut och då var den inte till mig. Jag gillar knappt ens ostkaka. Jaja, tur att det är kväll nu, det borde inte kunna hända så mycket mer konstigt i dag. Fingers crossed!

Nu ska jag äta kycklingklubban och några tomater kanske. Sen ska jag inte göra ett enda skit. Bara sitta i soffan. Och kanske kolla på nåt tv-program.

I morgon blir det desto trevligare. Då ska Sara och jag bara umgås: prata en massa, promenera, dricka te, läsa böcker. Och så ska vi dricka vin och äta nån fantastisk middag. Känns helt okej.

Dagens låt: Beth Orton. The Sweetest Decline.

(Den 14/11 är det ostkakans dag. Kanske ska jag spara mitt ex till detta festliga tillfälle. Det är för övrigt Astrid Lindgrens födelsedag då också.)

Inga kommentarer: