söndag, februari 15, 2009

Vecka 7 är nu slut

Och jag har väl haft en rätt tråkig söndag. Handling, läsning, dammsugning, matlagning, lite SATC-filmtittning. Not so very exciting.

Nu funderar jag på eventuell semester i maj. Brukar ju ta en ledig vecka då, och ända tills nyss har jag nog tänkt att färden även detta år skulle gå till New York. Fast plötsligt kändes det som om en solsemester vore så skönt. Kanske Grekland. Men vill jag verkligen charter? Svåra beslut. Ungefär lika svårt som veckans nagellacksfärg. Ska den vara röd, blå, grå eller aubergine? Såna beslut kan ta en hel söndagskväll i anspråk. Inte klokt egentligen.

Fast jag har ätit upp chokladbollarna. Ett mycket enklare beslut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det börjar ett nytt program på kanal 5 i veckan som kanske kan hjälpa dig att välja semester: Chartersvenskar.
Huuuu!!

Men det brukar bli bra om man väljer orter som får varningstexter för att de är så lugna, det finns knappt en taverna där. Såna gillar jag. (Ingen risk för jobbiga idioter på plats.)

Cecilia sa...

Tror t o m att det började i dag. Nåt som skulle kunna vara det programmet fladdrade förbi, jag blev jätterädd och tänkte direkt bort charter.