lördag, februari 28, 2009

The klänningsaddict strikes again


Dagens morgonbestyr: Vaknade lite väl tidigt för att det skulle kännas okej. Men fördelen med det var väl att jag hann pyssla med ett och annat innan jag lämnade hemmet.
Dagens kalla: Mina öron, efter promenaden från Saltsjöqvarn till Götgatan.
Dagens dejt: Med Carmex-expressen, aka JoL, vid Skrapan. Först lunch på SoFo. Promenad till Wardrobe. Jag var bara tvungen att prova den där spexiga Nansoklänningen som jag funderat på ett tag. Som var riktigt snygg. (Även om vissa nog kommer att tycka: Hideous.) Alldeles för dyr, men jag får väl snåla resten av månaden. Sen en fika förstås.
Dagens planering: Författaren och jag pratade lite om bok fyra. Och fem. Kommer att bli hur bra som helst.
Dagens insats: Så nöjd att jag tog itu med allt det där dammet som låg ovanpå badrumsskåpen. Vadå, hur jobbigt kan det vara? Jo, det är jobbigt eftersom man inte når att damma där om man inte först plockar upp stegen från källaren. Och så lite garderobsrensning dessutom.
Dagens läsning: Två helbra manus. Känns som jag anar en ny trend ...
Dagens tv: Mellon. Hittills tre skitlåtar. Och det verkar bara bli värre. Ja, där kom en till. Nästa på tur är Thorleifs. Herregud. Sweet Kissing In the Moonlight. Jag dör. (Fast festligt att Petra Mede kallar dem Torr-Leifs.) Mitt enda hopp står till Sarah Dawn Finer. Hon kan ju åtminstone sjunga.
UPDATE: Ursäkta, lärde vi inte oss ett enda dugg när vi skickade Loa Falkman till en mellofinal? Nä, uppenbarligen inte. Ge Darin en plats i Globen istället.

Inga kommentarer: