onsdag, februari 11, 2009

Onsdagen då förläggaren fällde en tår


Dagens näh: Kan bara konstatera att Vårdguiden nog hade rätt. "Du kan känna dig trött i ytterligare två till tre veckor." Men skojar ni, jag är abnormt trött. Vaknar ungefär samtidigt som jag brukar anlända till jobbet. Inte bra.
Dagens trevliga: Lunch med branschkollega, ungefär. En mycket bra och på alla sätt klok person. Det var väldigt trevligt. Att jag dessutom blev bjuden var extra bonus, det händer väl aldrig.
Dagens ut ur garderoben: Äntligen är vår nya organisation på plats. Inte några enorma förändringar, men tillräckligt för att jag ska känna att det kommer att bli en spännande och rolig vår.
Dagens goda gärning: Att jag gav bort Harry Potter-hoodien till V. Hon frågade så snällt och då kan man ju inte säga nej. Särskilt inte som den låg hopknölad i ett skåp.
Dagens tårar: Och apropå Harry. Bläddrade i senaste numret av Svensk Bokhandel. Och fick plötsligt syn på världens sorgligaste bild: makulering av senaste Harryboken. Överst i högen av kasserade böcker, ett hopknycklat, halvt demolerat Harry Potter och Dödsrelikerna-omslag. Då började förläggaren gråta.
Dagens trevliga 2: Öl på Bar Rouge med författaren P och kollegan Y. De hade slagit vad om nåt, ingen verkar längre minnas vad det egentligen var. Y hade i alla fall förlorat vadet och skulle bjuda P på öl. Hur jag kom in i bilden - och dessutom fick stå för notan - vet jag inte riktigt ...
Dagens, eller snarare kvällens fråga: Undrar var jag la de där teaterbiljetterna till i morgon.

Inga kommentarer: