måndag, februari 09, 2009

Måndagens


Dagens roliga: Att få gå och jobba. Kändes som om jag varit borta en liten evighet.
Dagens insikt: Shit, nu är det ju ljust redan vid sju. Snart blir det promenad till holmen på morgnarna.
Dagens jobb: Ett roligt möte på förmiddagen. Det kan nog leda till en bok sådär lagom till sommaren 2010. Sen ledningsgruppsmöte hela eftermiddagen.
Dagens diagnos: Hosta, men i övrigt känner jag mig helt okej. Fast L tyckte att jag var lite blek. (Och ja, jag har kollat, smittar inte nu.)
Dagens chock: Men hur stora är de där nya kaffemaskinerna egentligen? Gigantisk känns som ett för litet ord. Fast tydligen ska inte bara kaffe kunna fås från dem, även kolsyrat vatten. Nästan som ett kinderägg.
Dagens lunch: Goooh-låda från Mat på jobbet-kylen.
Dagens beställning: Liten skrivare, bara till mig. Helt emot all hållbar utveckling, men jag har lovat att bara skriva ut väldigt viktiga papper.
Dagens ord: Avstämning.
Dagens låt: Eldkvarn feat. LeMarc. Människor och djur.
Dagens tv: Förstås ett SATC-avsnitt. Sen Lipstick Jungle. Det är ju måndag, for heaven's sake.

Inga kommentarer: