fredag, februari 27, 2009

Olle, Olle


Dagens dåliga: Har sovit sådär fyra timmar i natt. Dåligt. Jag måste få sju-åtta, annars funkar jag inte. Har ändå gått hyfsat. Men nu börjar det bli jobbigt.
Dagen bra: Ja, just det. Har ändå fått gjort en del bra. Det jag inte gjort är hemsläpat. Typ fem manus. Som jag vill läsa å det snaraste. Till exempel i morgon.
Dagens mission: Lunchen och mer därtill gick åt till att hitta datorfodral. Gick dåligt. Verkar som om dom som säljer sånt inte riktigt hängt med i utvecklingen. Varför finns det bara fodral för stora datorer när folk har små?
Dagens komplimang (?): Jag är en flitig kommentator. Jaja, man får väl nöja sig.
(Går)dagens förolämpning: "Du är som Lillbabs." Den är jag mycket missnöjd med. Och det har jag också talat om för den som sa det. I dag förnekade han att det var så han menade. Spelar roll. Sånt där minns jag, tro inget annat. (Om nån undrar så handlar allting om mina sjucentimeters. Som om jag brukar gå i såna. Jag håller ju på att bli vuxen, for god's sake. Och Lillbabs går väl i tolvcentimeters, sju måste vara som platt för henne.)
Dagens amen, jag är inte med: Han som bara reste sig upp och gick.
Dagens märkligaste: Kollegan som verkade ha missat hela Abba-grejen. Hur gick det till?
Dagens sadness: Olle Ljungström-dokumentären. Känns nästan som i går som vi hängde på samma ställen. Då han verkligen var coolaste, snygga snubben. Och så inser man att nä, men det måste väl ändå har varit 1993 ... (Eller kanske -92, då när P och jag hängde med Nöjesguiden-filmsnubbarna. Jeez, vi var ju bara barn då.) Och jag blir bara helt tårögd av den här filmen.
Dagens chock: När jag pratar med sambon i telefon. Han är på landet med delad vårdnad-hunden. Och utbrister plötsligt: "Men gud, det kommer en bil!" Fast det var en människa med ficklampa. Piuh, en bil på den där lilla vägen, det händer nästan inte så här års.

Inga kommentarer: