söndag, mars 08, 2009

Sweet Sunday

Dagens läsning: Två manus. På morgonkvisten.
Dagens uppdrag: Hämta ett Traderaköp i Sickla, ett på Tegelviksgatan. Det gick halvbra.
Dagens överraskning: Att Fugaskålen jag köpte för en spottstyver faktiskt var en riktig. Och en ovanlig sort dessutom. Den vita är den nyaste, de andra små, små är också fyndade på Tradera. En kom från Danmark, en från Norrköping. Den stora från Göteborg.
Dagens hus: Titt på Riksrådsvägen på två fina radhus. Fast frågan är om det alls blir nåt. Sambon är mest förtjust i 58:an, jag i 62:an. Fixa, byta golv, tapetsera, måla, nytt kök står mot flytta in direkt. Måla en vägg eller två. Plus dyrare mot aningen mindre dyrt. Hm, brukar jag få som jag vill? Minns inte riktigt.
Dagens fika: Hos Kris & lilla Iris på ovan nämnda gata. K är helt för ett husköp.
Dagens söta: De goda, goda blåbärsmuffinsen som K hade bakat. Och så sötaste I förstås. I dag gillade hon mycket att suga på mitt pekfinger Med andra handen höll hon ett krampaktigt tag om min tumme.
Dagens planering: Hur kommande vecka ska bli så effektiv som möjligt. Det är väldigt få luckor, och i luckorna behöver jag göra väldigt mycket.
Dagens fråga: What's up med nya säsongen av Greys? Det blir bara mer och mer flippat. Alltså, jag fattar inte det där med Denny. Är det bara en dröm eller är han där på riktigt? Jag fattar inte. Snart måste jag nog överväga om jag ska sluta kolla.

Inga kommentarer: