söndag, mars 22, 2009

Ciao ciao Italia


Nu är barnboksvärlden samlad i Bologna. Efter två flighter, Sthlm-München, München-Bologna, bägge på minuten, kom vi till våren. Solen sken, körbärsträden blommar, allt är grönt. Och ungefär samtidigt fick vi reda på att det snöade i Stockholm. Då blev det plötsligt ännu finare här.

Förstås blev det en eftermiddagstur till pangpangbaren. Där kunde man sitta ute. Och dricka prosecco och äta chips. Vi måste ha sett utsvultna ut eftersom tjejen i baren fyllde på chipskorgen med blixtens hastighet och sen fortsatte hon med en salami- och osttallrik. Men vi blev inte så mätta att det inte gick att få ner en pasta med lax och sparris ett par timmar senare. Och lite vin. Med tomatsallad som serverades efter pastan ... Nu står magen i fyra hörn.

Nu stora sängen på Hotel City. Om ett antal timmar är vi på mässan. Med ett möte i halvtimmen. Förhoppningsvis hinner vi få lite sol mellan hallspringet.
Sen vill jag bara säga att det är väldigt sorgligt att Liam Neesons fru dött. Jag kan bara tänka på att så var det ju för hans rollfigur i Love Actually också. Och det slutade med att han flörtade upp Claudia Schiffer ... (Jamen jag vet att livet inte är en film, men vadå?) Och så känns allting med nya Robinson väldigt ointressant.

Over and out.
Och om det är nån som inte fattar. Kennet Andersson har alltså spelat i Bologna. Man kan gå på hans stamhak, Papa Re. Sjukt god mat. Ligger ett stenkast från där jag befinner mig just nu.

3 kommentarer:

Kris sa...

Avundsjuka grandiosa på den italienska våren.
Hej från snödrivan.

Anonym sa...

Jag tänkte också på Love Actually... Hans fru (irl) såg inte ut som nån som valde samma härliga låt till sin begravning. Nej men hu så hemsk jag är nu...

Hoppas du har det bra och är nöjd med dina klädval på mässan. ;) (Blev lite fundersam när jag såg din packningsbild, innan jag såg raden att det bara var en del av packningen :D)

Cecilia sa...

Ida: Du kan vara lugn. På bilden fanns gröna Nansoklänningen från i höstas. Och med i packningen fanns också senaste Nanson (du vet, den som var lite dyr) - och jäklars med komplimanger jag får för den!