lördag, mars 21, 2009

Halva telefonboken

Har du kysst nummer sju? Nope, inte vad jag minns.
Har du träffat nummer nio i veckan? Nope.
Älskar du nummer tio? Nej.
Är nummer elva en sötnos? Jessica är absolut en sötnos.
Är nummer femton en bästis? Mamma? Ja, kan man säga.
Har nummer sexton gått i samma klass som du? Nej, Britt är ihop med min snubbes kompis.
Brukar du hänga med nummer nitton? Inte nuförtiden, tyvärr. Hon flyttade tillbaka till Gävle.
Är nummer tjugo bra? Henne gillar jag! Och snart får jag ett manus från henne, hoppas jag.
Gillar du nummer tjugosex? Absolut! Det är ju fina Cina.
Vet du om nummer trettioett har ett förhållande? Han är gift, två barn, bor i Bagis, skriver böcker och jobbar med reklam.
Hur känner du nummer trettioåtta? Han är min chef.
Är du intresserad av nummer fyrtiotvå? Nej, men om jag hade varit mer inriktad på tjejer, så skulle Eva G ligga bra till.
Hur länge har du känt nummer fyrtionio? Grannen på landet ... tja, fem år ungefär.
Vad betyder nummer femtiofem för dig? Det är mannen jag dejtat de tio senaste åren, så svaret på frågan är väl givet.
Brukar ni höras, du och nummer sextioett? Ibland. Johan håller på med en bok åt oss nu.
Varför har du numret till nummer sextiosju? Jörgen är den som håller reda på förlagets alla siffror. Viktigt.
Är nummer sjuttiotvå nästa som ska raderas från din telefonlista? Det tror jag inte. Kenneth är en mycket begåvad illustratör som jag tänker jobba med fler gånger.
När träffades du och nummer sjuttiosju senast? I går kväll. Vi chattade alldeles nyss.
What about nummer åttiotvå? Lillbrorsan. Han är bäst.
Vad säger du om nummer åttiosju? I love her. Min finaste kollega och vän Linda.

1 kommentar:

Charlotta sa...

Undrar om jag är nummer 20!