måndag, mars 02, 2009

Detta har hänt


Dagens jobb: Möte, författarlunch, ett möte till, sen ännu ett möte, och så en författare på trevligt, oväntat besök.
Dagens festliga: Plötsligt börjar alla kollegorna skaffa Facebook. What's up?
Dagens outfit: Nansoklänning. (Inte den senast ombloggade, dock.) En kollega utbrast: "Du ser ut precis som min mamma." Minsann. Förra veckan Lillbabs, denna vecka en kvinna i 85-årsåldern. Det går utför. (Visserligen fick jag en lite längre förklaring när jag försiktigt svarade: "Jaha ..." Jag såg ut som mamman gjorde på 60-talet. Amen dåså.)
Dagens insikt: Kanske ska tagga ner lite på Tradera. Har nästan helt oplanerat köpt tre Fugaskålar senaste veckan. Dock hade jag inte riktigt så många som jag trodde. Bara sju.
Dagens service: Ida på Wardrobe tipsade i förra inlägget om att hon nyss packat upp en vit klänning. Som jag frågade henne om i lördags. Det kallar jag service! Jag kommer in och kollar i morgon!

Inga kommentarer: