fredag, mars 20, 2009

15 minutes of fame


Dagens promenad: Kvarnen-holmen i arla morgonstund (med Lily Allen i lurarna). Medis-holmen vid lunch (med kollegan). Holmen-kvarnen på kvällskvisten (Lily utbytt mot Håkan).
Dagens jobb: Ett möte. Ett möte till. Ett medarbetarsamtal. Däremellan två nästan klara böcker.
Dagens lunch: Tandoorikyckling. God. Men gud, med mat! Jag är nog fortfarande mätt.
Dagens mysterium: Var Us telefon kvarglömd på Arlanda? Eller låg den i en av alla jackfickorna?
Dagens roliga: Jag vann vadet. Visste väl det. Tur att vi slog vad om en lyxlunch och inte en vanlig vardags.
Dagens piuh: Var en nanosekund från att säga nåt som skulle ha blivit väldigt jobbigt att förklara.
Dagens men jag fattar inte: What's up med alla haremsbyxor som syns överallt nu? Det var inte snyggt förra vändan, det är inte snyggt nu heller.
Dagens skratt: När jag på fredagsvinet plötsligt upptäckte att jag skymtade på vimmelbilden från Pocketpartyt. Två bilder i en och samma tidning. Kommer aldrig att hända igen.
Dagens förvirring: I SvD fick Gran Torino fem av sex. I DN fick den två av fem. Av Johan Croneman, som ju är den filmrecensent förutom Fredrik Sahlin som jag verkligen litar på. Nu vet jag inte vad jag ska tro.
Dagens hemmapyssel: Tvättmaskinen igång: check. Diskmaskinen igång: check. Nya lakan: check. Förläggaren i soffan: check.
Dagens låt: För en lång lång tid. Håkan Hellström.
Katarinavägen 07:17

Inga kommentarer: