onsdag, december 15, 2010

Man får ju vara glad ändå

Dagens diagnos: Rätt pigg. Men börjar känna av lilla julstressen. Alltså, förra året var jag typ klar med alla julklappsinköp den 16:e. Tss.
Dagens händelse: Brände armen på vattenkokaren. Så fånigt, och så ont.
Dagens spring: Mellan hyllan och cafét på jobbet. Med massa utrensade böcker ur Tidenarkivet. (Och det kändes helt sentimentalt. Halva mitt förlagsliv liksom.)
Dagens to do: Borde ha läst ett par manus. Och kommit på en titel. Blev lite distraherad av att förlaget var täckt av byggdamm. Slutade med att jag städade hyllorna, kastade massa gammalt junk. Nystart 2011, typ. Lyckades dock läsa ikapp en aning senare. Och titeln närmar sig.
Dagens promenad: En liten, från holmen via Medis till Folkunga.
Dagens fråga: Vad ska jag ha på mig i morgon? Julfest + Britta på Södra Teatern. Mycket trött på hela garderoben.
Dagens walk down memory lane: Den 15 december förra året var det så här. Skit, typ. Så illa är det inte nu. Inte alls.
Dagens man får ju vara glad: I Nedre Soppero är det 27 minus. Jäkla tur att jag inte bor där.

Inga kommentarer: