torsdag, december 16, 2010

I vår avdelning sjukdomar vi aldrig haft

Jag är ju nästan aldrig sjuk, bortsett från nån förkylning då och då. Den här hösten har jag: Varit förkyld två gånger, haft öroninflammation och halsfluss samtidigt, och nu toppar jag de senaste sjukdomsveckorna med en jäkla blåskatarr, sannolikt orsakad av penicillinet jag åt för att bli av med öron/hals. Men orka. Och fiffigt att påbörja nya penicillinkuren en timme innan julfesten. Och fiffigt att jag ska på konsert senare i kväll (sitt- dessutom). Kommer fixa en kvart, sen lär jag behöva "pudra näsan". Måste gjort nåt för att förtjäna det här. Jag trodde 40 var nåt bra, nu börjar jag tro att det är nåt obra.

Update: En timme drygt på julfesten. Gav bort Brittabiljetten till C:s kompis. Nu hemma i soffan. Dör av tråkighet.

Inga kommentarer: