onsdag, december 29, 2010

2010

Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut? Njä. Prioriterade bort jobbet ibland kanske. Framsteg!
Höll du några av dina nyårslöften? Såvitt jag minns skulle jag ta mig vatten över huvudet. Och det har jag gjort.
Fick någon du känner barn? Ja, flera.
Dog någon som stod dig nära? Inte direkt, men näras föräldrar och andra.
Vilka länder besökte du?
Januari: iskallt Danmark, mars: vårigt Italien, juni: kokhett USA, oktober: höstvarmt Tyskland. Och därpå (november) ett höstkallt Danmark.

Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011? Same as usual: Mer tid. Och att jag blir bättre på att prioritera. Och välja det jag vill, inte det nån annan vill.
Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Till skillnad mot förra året, inget sådär väldigt speciellt. Fast hela den här hösten kommer att gå till historien. Av flera skäl.
Vad är det bästa som hänt dig under året som gått? Vet jag exakt.
Vilket var ditt största misstag? Resonerar inte på det sättet.
Vilket var ditt bästa inköp? Beslutet som togs en gräsligt svettig dag i juli: Vi tar fasen hit nån som plockar bort allt det här jävla riset. Förutom: Nu bokar jag New York. Det är alltid bästa beslutet. Oavsett.
Vad spenderade du mest pengar på? Sommarstugan, lägenheten, resor, mat och och annat essentiellt, typ väskor, skor.
Vad gjorde dig riktigt glad? Att livet inte alls tog slut efter 40.
Har du varit sjuk eller skadat dig? Ja. Fast nu är jag väldigt frisk.
Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010? Håkan, Säkert, Oskar Linnros, Orups återkomst, The National, Band of Horses, Robyn, Daniel Adams-Ray, m fl.
Mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år? Bättre. Dock lite mer förvirrad.
Finns det något du önskar att du lagt mer tid på? Har blivit väldigt dålig på att prata i telefon. Tar för mycket tid.
Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på? Nagellacksmålande.
Hur var din julafton? Lugn och fin. Och jag åt gröt! Har inte hänt sen Dackefejden.
Blev du kär? Blir jag ju stup i kvarten. I folk, i byxor, i snygga bilder, i filmer, i låtar ... JA!
Vilket program har varit det bästa på tv? Rebecca & Fiona på SVT Play.
Hatar du någon som du inte hatade förut? Nej. Jag hatar ingen.
Vilken var den bästa boken du läst under året? Däremot avskyr jag såna här frågor. Läser för mycket för att kunna veta. Kanske David Levithans Love Is the Higher Law. Den gillar jag väldigt mycket.
Vilken var din största musikaliska upptäckt? Har nog inte upptäckt nåt nytt.
Önskade du dig något som du fick? Jag vill alltid ha en resa till NY. Och det fick jag.
Önskade du dig något som du inte fick? Nope.
Vilken var årets bästa film? Gillade Biutiful mycket. Och An Education.
Vad gjorde du på din födelsedag? Var bakis. Åt wasabinötter till frukost. Men kvällen innan var det fest. Och det var sjukt kul att fylla år!
Vilka var de bästa människorna som du träffade? Träffar alltid bra, roliga människor, men det här året har det varit lite bättre än vanligt.
Hur skulle du beskriva din klädstil? Svart. Och allt dyrare. Vet inte riktigt hur det hände. Och plötsligt kom byxan tillbaka i mitt liv.
Vad fick dig att må bra? Jag har ett roligt jobb, jobbar med massa härliga människor, bor i en lägenhet jag fortfarande är lite kär i, fikar, äter goda middagar, pratar massor, har världens finaste kompisar. Herregud, vad kan man mer begära?
Vilken kändis var du mest sugen på? Alltid Jake Gyllenhaal. Och han den hjärtsjuke i Greys.Vem saknade du? De som inte är här.
Vilken var din bästa månad? Alla de som inte var vinter.
Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre? Säkert.
Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Bli ännu bättre.

Inga kommentarer: