tisdag, december 14, 2010

Den där dagen igen

Dagens status: Alltid lite avvaktande på en tisdag.
Dagens väder: Kallt. What else.
Dagens jobb: Har i dag gjort saker jag inte gör så ofta: Rensat ut hela Tidens arkiv, skrivit födelsedagskort, köpt bilder (föreställande solrosor, en Elvis impersonator och några USA-kartor) online med "credits" istället för pengar (hello, leksaksvärld), packat upp ett Bokuspaket som ska vb:as till Skåne, förvånats över att två flyttkillar flyttade två hela kontorsrum (där nästan ingenting var nerpackat) ett par bås bort, och nån timme senare är rummen spick and span, med allting uppackat på exakt samma ställe, sett mitt rum bli instängt av massa flyttkartonger igen, firat en 50-åring, ätit två sorters tårta, plockat ur jobbdiskmaskinen mer än en gång, sagt frisyrsättning istället för figursättning och enäggstallrikar istället för engångstallrikar. Tror det är dags för jullov.
Dagens kväll: På Ginko med C. Vin och burgare kan ju aldrig bli fel.
Dagens fråga: Tycker fortfarande att en sak som jag fick reda på i förra veckan är sjukt konstig. Eller ja, inte själva saken, men hur jag fick reda på det. Obegripligt är ordet. Och det är inte bara jag som tycker det är konstigt.
Dagens läsning: Ett mejl. Veckans finaste. Lätt.
Dagens läsning 2: Johanna Koljonen på Twitter. Hon är så klok och så bra.

Inga kommentarer: