lördag, december 25, 2010

Juldagslistan

Bästa promenad: På morgonen. På nästan tomma gator.
Favoritgata: Skulle kunna vara Skånegatan, där går jag väldigt ofta.
Favoritdrink: Såhär års: Horse's Neck, eller den där jag inte kommer på nu vad den heter. På Gondolen.
Äter lyxmiddag på: Nåt dyrt ställe.
Bästa mikromaten: Goohlådorna i Mat på jobbet-kylen.
Fikar gärna på: Il Caffè.
Bästa lunchställe: Roppongi eller Ljunggrens.
Bästa kaffet: Espresso House i Gamla stan. Om det är rätt tjej bakom disken. Annars gör de gott kaffe på Il Caffè också. "Underbart", som gulliga killen som jobbar där skulle uttrycka det.
Bästa baren: Om jag ska få godaste drinken: Gondolen. (När det inte är julbord.)
Här bjuder jag mamma och pappa på middag: Blir ju nästan aldrig bjudmiddag med dem.
Senaste Stockholmsupptäckt: Upptäckte några gator på Östermalm för några veckor sen som jag inte visste fanns.
Senast sedda teater-/dansföreställning: Kommer inte ens ihåg, så längesen var det.
Senast sedda utställning: IPA:s på Designgalleriet.
En bra gåbortspresent: Champagne.
Favoritlyxartikel: Onödigt dyrt, gott vin.
Läser just nu: Kristina Sandbergs Att föda ett barn och Rachel Cohns Dash & Lily's Book of Dares (e-bok är ju skiten när man har en iPad).
Läser helst: Bra böcker, Cover, Filter, Sonic.
Favoritmärke: Flest kläder i garderoben kommer nog från COS.
Favoritskor: Beror på tillfälle. I snögloppet: RM Williamsarna.
Klädkonto per månad: Mellan några hundra och några tusen.
Dricksprocent: Ibland noll, ibland tjugo.
Motionerar: Just nu fånigt lite.
Mest överskattade affär: Urban Outfitters.
Det dyraste jag har köpt: Må väl vara lägenheten och sommarstugan.
Favoritprodukt på Systemet: Vitt vin, bubbel.
Favoritprodukt på Apoteket: Loratadin.
Bästa fyllekäket: Överblivna chips från kvällen innan.
Lyssnar på: Vinterlistan.
Bästa förfestmusiken: Nåt souligt på hög volym.
Senast gnolade: Har inte gnolat senaste dagarna.
Mitt sämsta köp någonsin: Gör sällan dåliga köp, trots allt.
Senaste impulsköp: Ett par skor. När jag skulle köpa julklappar.
Senaste fyndet: Min fina ljusstake från Karin Meijer.
Fulaste klädfärg: Allt som är gult. (På mig alltså. Skitsnyggt på andra.)
I dvd-spelaren/datorn: Våra vänners liv.
Användbar pryl: Airen.
Mode jag aldrig vill se igen: Allt kommer ju tillbaka vare sig vi vill eller ej.
Värsta huvudbonaden:
På mig? På andra? Vet inte.
Favoritaccessoar: Nån av mina ganska många klockor.
Bil/Transportmedel: Åker/kör sällan bil såhär års. Buss/promenad är min grej på vintern.
Återvinner: Inte allt, men mycket.
Hejar på/håller på: HIF såklart.
Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken:
Tittar ut genom fönstret, lyssnar på musik, messar.

Inga kommentarer: