söndag, december 26, 2010

Annandag del 2

Pelikan: Gubbröra. Mellanöl. Rimmad lax med dillstuvad potatis. Mellanöl. Väldigt mätt. De övriga tre i sällskapet tog efterrätt. Jag skulle inte fått ner en bit till. Och vi hade mycket trevligt. Pratade mest om PS3, skivspelare, strumpor och mat. (På bussen träffade vi på Fläskkvartetts-Örjan. Han måste vara en av få i Sverige som lyckas se likadan ut, år efter år.)

Stan: Haffade en klänning. Trots att det är emot mina reaprinciper att handla på 30%. Fjösrea, kallar vi det. Men eftersom jag tänkt köpa den till ordinarie förut, kunde jag inte riktigt låta bli ... Försökte också hitta nån slags mirakelkur till det här elektriska, konstiga håret. Får se hur jag lyckades med det.

Och så en godkaffe på det.

Btw skulle man kunna tro att vi snart kan korta ner julen till två dagar. Med tanke på hur mycket folk det var på stan, som alltså gjorde helt ojuliga saker.

Inga kommentarer: