torsdag, januari 15, 2009

Torsdagens

Dagens suck: Ibland är folk så himla jobbiga! Illojala, otrevliga, okollegiala. Fy.
Dagens roliga: Jodå, det fanns ljusglimtar även denna dag.
Dagens lunch: Med K. Det var länge sen sist, och nu är vi snart inte kontorsgrannar längre.
Dagens tjatigaste: En fjortonåring som mejlade och mejlade och mejlade och ställde så väldigt korkade frågor. Men jag svarade på mitt allra mest serviceinriktade vis. Vilket gjorde att hon fortsatte mejla.
Dagens trevliga: Bokjuntan på Kungsholmen. (Och jag var inte ensam om att inte ha läst klart boken, en hade inte ens köpt den!) Bok till nästa gång: Paul Auster. Dårskaper i Brooklyn. (Vilken tur, jag har redan läst en tredjedel!)
Dagens men herregud: Alla konstiga Teliahistorier från tjejerna på bokjuntan.
Dagens sweetie: Harriet.
Dagens låt: Geraldine. Glasvegas. (På Y:s spotifylista. Förutom allt annat, så har hon också bra musiksmak.)
Dagens bra: Ett boktips från en helt okänd. Ska kollas upp. (Boken alltså, inte den okände.)
Dagens men nu räcker det väl: Om jag hör ett enda ord till om Gömda och/eller Liza Marklund så skriker jag. Alternativt slår nån.
Dagens ord: Sökmotoroptimering.

Inga kommentarer: