onsdag, januari 21, 2009

Böcker, en lugg, knarkförfattare och Babel

Dagens insats: Uppackning av Tidens hela arkiv. Loads of books. Tog tre timmar. Efteråt var jag ganska dammig.
Dagens insats 2: Luggklippning av Y. I dag på nytt ställe.
Dagens insats 3: Spikade upp två tavlor på den stora vita väggen.
Dagens samtalsämne: Vem är den kände författaren som åkt dit för narkotikabrott? Vi har spekulerat friskt i dag på förlaget. Kläderna denne man hade på den blurrade bilden i AB var pösig vit tisha, jeans och sladdrig kavaj. Tips, anyone?
Dagens film: Är rätt nyfiken på Lukas Moodyssons Mammut. Mest för att jag gillar Michelle Williams väldigt mycket.
Dagens tv: Babel som säsongsstartar. Dock med en av mina absoluta icke-favoritförfattare, C-J Vallgren.
Dagens insikt: Det kanske finns nån fördel med eget rum. Till exempel går det att koncentrera sig så mycket att man kan sitta vid skrivbordet och läsa.
Dagens låt: Next Lifetime. Erykah Badu.
Dagens kvällsaktiviteter: Koka ägg, tvätta kulört, måla naglarna, läsa morgontidningen, läsa Lehane - och kolla på Top Model och Babel förstås.

UPDATE: Väldigt roligt att Daniel Sjölin kallade C-J:s nya bok för svullen. No shit, sherlock.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och det konstiga är att för första ggn ever så blev jag lite sugen på att läsa en Vallgren-bok. Det var det nutida som lockade. Men nyckelordet är LITE sugen. Därifrån är det en bit till förverkligande.

karin. sa...

Jag tror att det är en snubbe som bor i närheten av mig.