fredag, januari 30, 2009

Förläggaren ...


gillar:
* Tidens fina, proffsiga författare. Guldstjärna till de som framträdde på Författarcentrums evenemang på ABF i dag. Jag är bara stolt och glad!
* Fiket mittemot ABF på Sveavägen. Kändes som man var i N. Y. Ett överdåd av kakor, tårtor, godsaker. Chokladbiskiverna var stora som ja, kolla på översta bilden. Och säkert femtio sorters te. Som dessutom bara kostade 19 spänn. I like.
* Att äta lunch med trevliga författare.
* 70 % rea. Thank you, The Casbah. Finaste Hopesaken hamnade i min garderob till priset av en HM-sak.
* Trevliga busschaufförer som säger Välkommen när man kliver på.
* Tanken på att jag i morgon ska få se Män som hatar kvinnor.

kan också rapportera följande kändisspaningar från dagen:
* Henry Bronett på ABF. (Han var där i egenskap av poet, hade inget med cirkus att göra.) Han är inte så lång.
* Ann Heberlein på t-centralen. Jag blev väldigt glad över att se henne.
* Mark Levengood på mitt Ica på Folkungagatan. Han snattade några cashewnötter som han gick och tuggade på. Sen dök en gubbe på honom i kassan och började snacka om nån hundrafyraåring i Dalarna som han, gubben alltså, hade förlovat sig med. Tydligen fattade Mark exakt vem han pratade om. Efter deras samtal ropade Mark så hela affären hörde: Tack för det, det var underbart att höra. (Om nån undrar så köpte han Sprite, ostbågar, två stora shiitakesvampar, och lite annat. Plus en Hänt Extra.)

Inga kommentarer: