måndag, januari 19, 2009

Måndag vecka 4


Nu är vi nerflyttade till plan 2. Jag har fått stora, fina rummet och känner mig rätt nöjd med det. Fast det kommer att ta ett tag att vänja sig vid att inte ha Y och L inom talavstånd. Nu måste jag ju gå ut ur rummet för att få kontakt. Hm.

Är helt uppackad och i ordning. Förstås. Nåt annat skulle ju inte ha varit möjligt. (Behöver kanske inte prata om dom femtioelva kartongerna med böcker som står i ett annat rum. Dom tar vi itu med en annan dag.) Måste bara fixa nåt till den stora väggen som jag sitter och stirrar in i. Bara en klocka känns ju lite påvert. Och stressande. Tiden går liksom ...
Och en vacker dag kommer en fin bild på kronprinsessan. Hon skymtar lite där till höger.
Dagens goda: Kardemummabullarna från Grillska som vi nyinflyttade bjussade våra nya kompisar på.
Dagens snygga: Nya rummet
Dagens tv: Idrottsgalan. Vad är det med mig och galor? Varför måste jag kolla? Och idrott - jag är väl inte ens sportintresserad? Just nu står det en kille där på scen och tar emot pris som årets manlige idrottare, och jag har aldrig sett honom förut. Kanske ska slå över till Lipstick Jungle i stället. New York känner jag ju i alla fall igen. Brooke Shields också.
Dagens hm, jag fattar inte riktigt: Ett fb-meddelande.
Dagens låt: My Heart Still Beats for You. Anna Ternheim.

Inga kommentarer: