måndag, januari 05, 2009

En ledig vecka till!

Jag gillar verkligen att vara ledig. Att gå upp när det känns bra (i dag redan 08:55), att bara ha roliga saker att passa. Vilken tur att jag har en nästan helt ledig vecka kvar på jullovet! Visserligen ett jobbmöte på onsdag, men jag tänker att det max kommer att ta en timme. Så då står jag väl ut.

I dag blir det fika på söder med käraste kollegan (ja, vi gillar att ses även när vi är lediga). Sen förhoppningsvis träff med JoL. (Som jag snabbmessade i går när jag skådade självaste Lars Norén i Sickla! Så helt fel att just han var just där. Och med tanke på besattheten i somras var jag tvungen att dela med mig av denna stora händelse.)

Parentesernas inlägg. Det finns dom som inte gillar parenteser, det gör jag.

UPDATE: Åh, vilken trevlig dag! Först med L på Sofo (god macka, gott te), lite promenerande till bland annat Söderhallarna. Sen på Blooms med JoL (god kaka, gott te). Och som pricken över i fyndades ett stycke svart skjorta på 70 % rea på Stuk. (Det är vad jag kallar rejäl rea! Inget fjös.) Nu god middag med efterrätt! (Hittade en semifreddo från förra lördagen i frysen, och piffade därmed upp min ensamma måndagsmiddag.)

Dagens låt: Always On My Mind. Med Ryan Adams, Pet Shop Boys, Willie Nelson, Dusty Springfield, Elvis P. (I love Spotify!) Fast vid Peter Jöback satte jag stopp.

Inga kommentarer: