söndag, november 23, 2008

Kall söndag

Kollar på bröderna Dardennes Barnet. Den är så jäkla hemsk att jag måste ha datorn i knäet och göra lite annat under tiden. En riktig spark i magen.

Hade en väldigt trevlig lördagskväll på Enskedefältet hos Ingo & Peter. Kära kollegan med familj var också där (de bor dessutom tvärs över gatan där på fältet). Vi åt godaste lammsteken med potatisgratäng, två sorters glass och en fantastisk kolachokladsås (finns i Under valnötsträdet, om nån är sugen, full av smör, grädde, kakao och sirap, kan det bli annat än gott?). Blev som vanligt när jag kommer till fina hus sugen på att flytta. Tänk så härligt att ha lite mer plats, att ha ett stort rum i källaren där alla musikprylar kan få bo, att ha ett kök med fönster ovanför vasken ... Och en alldeles lagom liten trädgård. Dream on.

När filmen är slut blir det promenad på söder. Antagligen lunch på Götgatan Stories. Lagom lång promenad + god mat.

UPDATE: Fasiken vad det var kallt och blåsigt i dag. Pälsmössan var på och det är helt rätt uppfattat, jag ser inte riktigt klok ut i den, men vem bryr sig om ett frisyrfiasko? Kollegan M, som jag mötte på Stories, verkade inte ens märka att mitt hår var betydligt mer "kompakt" (citat sambon) än vanligt.
Nu läser jag Hans Koppels Vi i villa och försöker tänka ut om det verkligen är den författare vi misstänker som ligger bakom pseudonymen. Verkar faktiskt så, fast jag är bara på sidan 48.

Dagens låt: Anna Ternheim. What Have I Done.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vem är bakom Villan? Jag vet ju att vi pratade om detta nyligen på ett löppass runt Årsta, jag Y och K, men nu kommer jag inte ihåg om vi sa ngt namn.
Senaste budet (från Per Svensson) om Tim Davys är Håkan Nesser. Jag är skeptisk. Mycket skeptisk.