söndag, november 30, 2008

Första advent

Fyra bröd på jäsning. Nu fruktsalladsfrukost framför tidningen och tv-n. The Holiday visas för femtioelfte gången på Canal+, och varför inte? Eftersom jag kan den typ utantill så kan jag ha den på lite i bakgrunden och bara titta när det är som bäst.

Och så funderar jag på om jag verkligen vill gå ut i det här grå tråkvädret eller om jag får lov att stanna kvar inomhus och sätta upp adventsstjärnan, äta några lussebullar och läsa manus. Jo, så får det bli. Och så ska jag lyssna på Anna T hela dagen. Passar alldeles utmärkt.

UPDATE: Nix, så blev det inte. Åkte en snabbtur till stan, lämpade av massa prylar på the office, lämnade tillbaka en kofta, handlade, åkte hem. Sen provsmakning av supergoda brödet. Nu årets första glögg. Blossa blåbär (från svärmor). Rätt god faktiskt.

Dagens låt: Style Council. You're the Best Thing.

Inga kommentarer: