onsdag, november 12, 2008

Nu är det dags!

Alltså, det är snart 2009, man kan åka på semester till Mars, man kunde redan för fyrtio år sen åka till månen, internet är uppfunnet, etc, etc - men varför har man inte uppfunnit bort förkylningar? Det vore väl dags nu eller? Fatta vad det skulle vara bra, för alla! Jag skulle vara jätteglad om jag slapp sitta hemma och snyta mig var tredje minut och vara varm i hela huvet, mitt jobb skulle tjäna på att jag var där istället för här, man skulle slippa att okända människor nös/hostade en rakt i ansiktet på bussen ... listan över allt dåligt med förkylningar är oändlig. Skulle bara finnas fördelar om denna sjukdom utrotades. Alla forskare världen över: Kom igen! Så himla svårt kan det väl inte vara?

UPDATE: Om man slapp vara förkyld skulle man också slippa upptäcka att man gått till jobbet i sin sovtröja. Turligt nog med en kofta över.

Inga kommentarer: