fredag, november 21, 2008

Hej konsument!

Bästa promenad: Saltsjöqvarn till Riddarholmen en solig försommarmorgon
Favoritgata: Skånegatan
Äter lyxmiddag på: nåt dyrt, gott ställe
Fikar gärna på: Bakverket, med stans härligaste frukost
Bästa lunchställe: Roppongi Seikoen
Bästa baren: Gondolen, tätt följd av Bar Rouge
Här bjuder jag mamma på middag: brukar mest vara hon som bjuder
Senaste Stockholmsupptäckt: att lokaltrafiken varenda vinter lämnar en del övrigt att önska
En bra gå bort-present: champagne och/eller galet god choklad
Favoritlyxartikel: ett besök på Hasseludden
Läser just nu: nya numret av Filter, Sveriges bästa tidskrift
Läser helst: en bok/ett manus som överraskar
Favoritråvara: potatis
Klädkonto per månad: antagligen obehagligt mycket
Modeförebild: Audrey Hepburn, och Jean Seberg i Till sista andetaget
Motionerar: alltför sällan
Mest överskattade affär: Zara
Det dyraste jag har köpt: lägenhet & sommarstuga
Favoritprodukt på Systemet: Rotari Brut
Favoritprodukt på Apoteket: allergimedicin och Försvarets hudsalva
Lyssnar på: min iPod
Bästa förfestmusiken: nån svängig gammal soul
Senast gnolade: Kär i en ängel. Håkan förstås
Senast köpta skiva/låt: Titiyos nya
Mitt sämsta köp nånsin: hm, svårt. senaste kassa köpet var en kliande klänning
Dansar helst till: nåt bra på dansmattan på jobbet
Senaste impulsköp: en varm jacka
Senaste fyndet: lakritschokladkola på Chokladfabriken. sjukt gott
Senaste secondhandfyndet: väska på nyöppnad secondhand i Hbg
I dvd-n: Svart gig
Användbar pryl: stavmixer
Mode jag aldrig vill se igen: ärmlös polo i pastell
Värsta huvudbonaden: mössa som kliar och skapar frisyrfiasko
Bästa huvudbonaden: mössa som inte kliar eller skapar frisyrfiasko
Favoritaccessoar: såhär års: en mycket varm halsduk
Transportmedel: går helst, måste jag åka så hellre buss än tunnelbana
Återvinner: ja
Hejar på: HIF såklart

Inga kommentarer: