fredag, oktober 09, 2009

Två dagar i Stockholm (Paris, I wish ...)

Gårdagens
* Ett möte jag slapp plus en inställd lunch gjorde att jag faktiskt fick gjort lite mer än planerat. Fast det tillkom i och för sig en del saker som inte fanns med i ursprungsplanen ... Det är det nya nu, bara mer och mer på bordet och en allt längre to do-lista.
* På Börshuset klockan 13 tillsammans med väldigt många andra Nobelpriset i litteratur-intresserade. Peter Englund klarade sitt nya uppdrag bra.
* Blev påmind om hur trött jag var sista dagen i Frankfurt förra året. Min födelsedag dessutom. Så ska det inte bli i år. Ska det bli party måste det börja tidigt, inte mitt i natten.
* På Bokhoras Album-release på Kägelbanan på kvällen. Det var kul! Roliga människor och till och med lite dans på slutet.

Dagens
* Hemmakontor i soffan. Massa manus för läsning plus receptredigering. Har hittills blivit klar med två manus, är inne på nummer tre (och nu börjar det gå riktigt långsamt ...), och recepten är ivägskickade. Två och trekvarts manus kvar till helgen alltså.
* Fick lunch på Voltaire i Sickla med E, som har lediga fredagar. Och finkaffe på Espresso House.
* Och nu räkor och vitt vin. En äkta fredagkväll!

Inga kommentarer: