fredag, oktober 23, 2009

Nämen alltså, hur ska vi ha det?

En halvdan dag. Fortfarande vissen med ond hals, lite feber. Men inget mer. Värdelöst, hade varit bättre att bli förkyld på riktigt. Men jag trotsade det vissna och gav mig iväg på morgonmöte på stan. Träffade en trevlig snubbe, pratade lite idéer, blev bjuden på te, juice och frukostmacka - i fräna lokaler in da city. Sen åkte jag hem och la mig i soffan. (Jaja, via ett ställe där jag fick köpa en sak som jag planerat för i ungefär tre år. Nu var det alltså dags.) Kollade på två avsnitt ur en tv-serie som snubben ovan varit inblandad i, läste ett manus. Tog en paus, tittade på Jane Austens Övertalning. Med snyggot Rupert Penry-Jones (som också kan ses i Match Point). Det finns en scen i filmen som får mig att dö en smula.


Inga kommentarer: